Thursday, April 11, 2019

Boardgame - Escape Room The Game: Jumanji - Spin Master

Easier to escape than the real thing





Publisher:
Spin Master (US/Canada)
Designers:
Unknown (boo!)
Artist:
Unknown (boo!)
Languages:
English
# of Players:
3-5 on the box (2-4 on the website?!)
Age:
10+
Duration:
60 min

BoardGameGeek References:

Game Design & Mechanics

Game Components
  • Let's cut to the chase here: this game is basically a stand-alone expansion that works exactly like the original. You can pretty much read my review of the original box, and you'll know how the game works.
  • One notable change is that there are only 2 hour-long scenarios in that box. And instead of being referred to as Part 1/2/3, the two scenarios are presented as Levels 1 through 6, suggesting they're all part of a single storyline. That doesn't change the game per se - you still play Levels 1/2/3 on a single 60-min timer, then the last on another.
  • There's also a "Level 0" in there. It's a 15-min introductory game that requires using the ERTG app (available on iOS and Android) instead of the real-life Chrono-Decoder.
Pros
  • The things I generaly enjoy about this game are still there.
  • You can see a definite willingness from the makers in trying to find new ways for players to interact with the components.
  • Having an extra Chrono-Decoder around could be seen as a bonus (especially if you keep sharing your games with others).
Cons
  • Some of those "original interactions" can be rather frustrating. In one case, even after reading the walkthrough, we haven't been able to get the result described. 😠
  • The game seems to be selling for the same price as the original box, while having over 40% less gameplay.
  • Paying for that extra Chrono-Decoder is annoying if don't care for it.
  • It's not explicitly mentioned anywhere, but the game is heavily based on the new "Jumanji: Welcome to the Jungle" movie. People who have only watched the original movie will likely be confused (and possibly disappointed).

Scenario Results

The Drumming Closet (Level 0)
Official difficulty: 2 / 5
Played with: 3 players
Made it? YES

The Search for Jesse (Levels 1-2-3)
Official difficulty: 3 / 5
Played with: 3 players
Made it? YES

Break the Curse (Levels 4-5-6)
Official difficulty: 3 / 5
Played with: 3 players
Made it? NO

Sunday, April 7, 2019

Space Invaders - Escape Manor Junior - Ottawa

"Vers l'infini et plus loin encore!"


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
Space Invaders
Emplacement:
Escape Manor Junior, Ottawa (https://escapemanorjr.com)
# de joueurs:
5-8 (jouée avec 7)
Durée:
45 min
Salles Multiples:
Oui
Contraintes:
Non
Langue:
Bilingue (jouée en français)
Indices:
Illimités (2 recommandés) (Donnés en personne, lorsque appelé via un walkie-talkie fourni)
Décomptes:
6 verrous, 11 déductions, 7 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Saison Année
Réussie?
OUI - Environ 15 minutes restantes - 1 indice utilisé
Verdict:
De toutes les entreprises d'évasion de mon coin, les seules que je n'avais pas encore visité étaient celles qui s'addressent spécialement aux enfants. Heureux hasard, mon fils-qui-n'aime-pas-vraiment-les-jeux-d'évasion a décidé que, tiens, au fond, il avait envie d'en faire une pour son anniversaire. (Peut-être craignait-il de se faire déshériter? 😉)
En entrant chez Escape Manor Jr, la première chose qui nous a frappé était le niveau de bruit ambiant. Une entreprise dévouée spécialement aux 6-12 ans, ça s'entend! 😵 Pas surprenant qu'on trouve sur place un "salon des parents" réservé aux adultes et qui permet, entre autres, de garder un oeil sur les jeunes en train de jouer dans les différentes salles. Très bonne idée. J'applaudis aussi l'idée d'avoir des niveaux de difficulté proportionnels à l'âge des joueurs.
J'avais entendu du bien de trois salles du quatre (mais je ne dirai pas lesquelles avant des les avoir essayé moi-même). Je confirme que "Space Invaders" est très jolie - une salle pour enfants qui n'a rien à envier à ses grandes soeurs. On m'avait aussi dit que certains éléments pouvaient mettre un certain temps avant se faire réparer, ce qui fait que je n'ai pas été surpris en constatant qu'une composante du jeu ne fonctionnait pas, nous privant d'une énigme secondaire.
J'avais prévu ne toucher à rien, question de laisser les plus jeunes jouer, mais l'univers s'en est chargé: à chaque que je touchais à quelque chose ou à quelqu'un, je subissais une petite décharge d'électricité statique! Heureusement, j'étais le seul à avoir ce problème, et notre équipe a pu rentrer sur Terre.
Leçons à retenir (ou à réviser):


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
Space Invaders
Location:
Escape Manor Junior, Ottawa (https://escapemanorjr.com)
# of Players:
5-8 (Played with 7)
Duration:
45 min
Multi-Room:
Yes
Constraints:
No
Language:
Bilingual (Played in French)
Hints:
Unlimited (2 suggested) (Delivered in person, when called via a provided walkie-talkie)
Tally:
6 Locks, 11 Deductions, 7 Tasks
Official Description:
Your shuttle crashed on an alien planet. You and your crew are stranded! Find the problem and repair your ship in order to return safely to Earth before it’s too late!
Played in:
Spring 2019
Made it?
YES - About 15 minutes left - 1 hint used
Verdict:
Of all the Escape Room businesses operating where I live, the only ones I have not yet visited were the ones specifically targeting children. Wouldn't you know it, my son-who's-not-into-escape-rooms-that-much decided that, yep, he did want to play one as part of his birthday celebrations. (Maybe he was growing concerned of getting cut out of the will? 😉)
The first thing we noticed, stepping into Escape Manor Jr, was how loud the whole place was. A business focusing on kids 6 to 12 is definitely a noisy one! 😵 It wasn't particularly unexpected to notice an adult-only "parents lounge" were said parents can, among other things, keep an eye on the kids currently playing in the different rooms. Very good idea. I also applaud the idea of offering multiple difficulty levels, based on the players' age range.
I heard good things about 3 of the 4 available rooms (but I'll make my own opinion on them anyway). I can now confirm that Space Invaders looks very nice - a made-for-kids room that compares favorably with its big sisters. I had also been told that broken components can remain unfixed for a while, which means I wasn't surprised at all when I noticed that a game component clearly didn't work as planned, depriving us of a secondary puzzle.
My initial game plan was not to touch anything and let the youngsters do it all, and the universe conspired in that direction: every time I touched something or someone, I triggered a small static electricity discharge! Fortunately I was the only team member suffering from that condition, and our team made it back to Earth.
Lessons Learned (or re-learned):

Sunday, March 31, 2019

Le Village Olympique / The Olympic Village - Évadez-Vous - Kirkland

"Altius, fortius, citius latebram prospicimus!"
(Plus haut, plus fort, plus vite dehors!)


NOTE: J'ai reçu un rabais spécial pour cette salle.
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Nom de la salle:
Le Village Olympique
Emplacement:
Évadez-Vous, Kirkland (https://evadezvous.ca/)
# de joueurs:
2-6 (jouée avec 4)
Durée:
60 min
Salles Multiples:
Oui
Contraintes:
Non
Langue:
Bilingue (jouée en français)
Indices:
Illimités (Donnés via un walkie-talkie fourni)
Décomptes:
5 verrous, 13 déductions, 10 tâches
Description officielle:
Le temps des olympiques d'hiver est finalement arrivé. Vous êtes les représentants de votre pays pour la discipline de ski de bosse. Après la journée de qualification, vous figurez dans le top 5 pour la finale. C'est alors que vos adversaires veulent se donner une chance de gagner. Durant votre sommeil, ils vous ont enfermés à clé dans leur chambre et vous ont tendu quelques pièges afin de s'assurer que vous ne pourrez pas participer à la grande finale. À votre réveil dans un endroit inconnu, vous réalisez que vous êtes pris au piège et que la grande finale est dans 1 heure. Vous devez travailler en équipe et vous dépêcher pour arriver à temps afin de ne pas faire honte à votre pays!
Jouée durant:
Printemps 2019
Réussie?
OUI - Un peu plus de 15 minutes restantes - 2 indices utilisés
Verdict:
Pour conclure ma matinée chez Évadez-Vous, je me suis retrouvé jumelé avec M. Patrick Pilon, figure quasi-emblématique du groupe Facebook Accros au jeux d'évasion. Outre ses petits sondages du vendredi, Patrick est célèbre pour sa grille des jeux d'évasion du Québec qu'il garde active dans Google Drive. (Évidemment, j'ai une préférence pour mon propre bottin, mais bon, chacun ses goûts. 😁)
Je n'ai pas grand-chose à dire sur la salle elle-même. Je crois qu'elle est à la fois la plus facile et la moins mémorable de l'entreprise. "Correct, mais sans plus", comme le dirait un comédien curieux. 😉 Nous avons quand même perdu du temps sur une énigme qui a été plus laborieuse pour nous qu'elle ne l'aurait dû, mais le reste fut sans heurt.
Leçons à retenir (ou à réviser):


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


NOTE: I received a special discount on this game.
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Room name:
The Olympic Village
Location:
Évadez-Vous, Kirkland (https://evadezvous.ca/)
# of Players:
2-6 (Played with 6)
Duration:
60 min
Multi-Room:
Yes
Constraints:
No
Language:
Bilingual (Played in French)
Hints:
Unlimited (Delivered via a provided walkie-talkie)
Tally:
5 Locks, 13 Deductions, 10 Tasks
Official Description:
The time of the Winter Olympics has finally arrived. You are representing your country for the mogul ski discipline. After qualifications you are in the top 5. To give themselves a better chance and to prevent you from participating in the finals, your opponents have locked you in their room during the night and set some traps to make sure that you will not show up. It's only when you wake up that you realize you are trapped and the grand final is in 1 hour. You have to work as a team and hurry to arrive in time for the final!
Played in:
Spring 2019
Made it?
YES - With a little over 15 minutes left - 2 hints used
Verdict:
To wrap-up my Sunday morning at Évadez-Vous, I was teamed with M. Patrick Pilon, an almost legendary figure of the "Accros au jeux d'évasion" Facebook group. Besides his Friday-morning surveys, Patrick is particularly well-known for the Quebec Escape Room spreadsheet that he maintains in Google Drive. (Of course, I personally tend to favor my own ER directory, but hey, whatever floats your boat. 😁)
I don't have much to say about the room per se. I think it's not only the easiest, but also the least memorable of the whole venue. My assessment would be "Fine. Just fine." - and I mean it at face value, not as a veiled threat from a spouse. 😉 We did lose some time on a puzzle that turned out harder for us than it should have been, but everything else went pretty smoothly.
Lessons Learned (or re-learned):

L'Asile / The Asylum - Évadez-Vous - Kirkland

"♫ Le monde est fou, fou, fou, voyez-vouuuuuus... "


NOTE: J'ai reçu un rabais spécial pour cette salle.
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Nom de la salle:
L'Asile
Emplacement:
Évadez-Vous, Kirkland (https://evadezvous.ca/)
# de joueurs:
2-8 (jouée avec 4)
Durée:
60 min
Salles Multiples:
Oui
Contraintes:
Oui
Langue:
Bilingue (jouée en français)
Indices:
Illimités (Donnés via un walkie-talkie fourni)
Décomptes:
10 verrous, 11 déductions, 9 tâches
Description officielle:
Vous êtes prisonniers de cet asile depuis quelques mois. Vous savez que vous n’êtes pas fou et c'est la raison pour laquelle vous avez mis au point un plan d’évasion très complexe. Le seul hic? Les médicaments qui vous sont administrés vous font perdre la mémoire. La nuit est le seul temps ou vous retrouvez une partie de vos pensées. C'est donc avec l'aide de votre voisin de chambre que vous avez réussi à cacher des morceaux de votre plan. Le jour J est finalement arrivé; vous avez seulement 60 minutes pour vous échapper avant que les gardes ne remarquent votre disparition. Serez-vous en mesure d'exécuter votre plan ultime?
Jouée durant:
Printemps 2019
Réussie?
OUI - Un peu plus de 7 minutes restantes - 2 indices utilisés
Verdict:
Pour la seconde partie de ce "triathlon", j'ai eu le plaisir de jouer avec Myriam Lavoie, fondatrice du groupe Facebook associé à l'événement. Allais-je lui faire honte? 😲
Des trois salles d'Évadez-Vous, c'est l'Asile que j'ai préféré. Je ne m'y attendais pas - j'ai déjà fait un certain nombre d'asiles, et ce n'est pas ma thématique favorite. En bout de ligne, j'ai été séduit par la manière dont certaines énigmes étaient totalement intégrées au contexte de l'aventure. Trouver un objet, se dire "oh, ça va sûrement servir à faire ceci plus tard", et découvrir qu'on avait tout à fait raison, c'est particulièrement satisfaisant (même si ça ne se traduit pas en beaucoup de temps de jeu 😆). À ce stade-ci de ma vie de joueur, n'importe quelle interaction que je n'ai jamais eue à faire est un gros bonus, et cette salle m'en a offert deux! Pour ça, bravo.
Leçons à retenir (ou à réviser):


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


NOTE: I received a special discount on this game.
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Room name:
The President's Bunker
Location:
Évadez-Vous, Kirkland (https://evadezvous.ca/)
# of Players:
2-8 (Played with 6)
Duration:
60 min
Multi-Room:
Yes
Constraints:
Yes
Language:
Bilingual (Played in French)
Hints:
Unlimited (Delivered via a provided walkie-talkie)
Tally:
10 Locks, 11 Deductions, 9 Tasks
Official Description:
For months now, you have been preparing an escape from this asylum. The only problem? The medication you are given makes you lose your memory. Night time is the only moment you gain back a small portion of your thoughts. Every night, with your cellmate's help, you managed to hide pieces of your plan in order to remember the steps to take. The big day has finally arrived; but you only have 60 minutes to escape before the guards notice your disappearance. Will you be able to execute your ultimate plan?
Played in:
Spring 2019
Made it?
YES - With a little over 7 minutes left - 2 hints used
Verdict:
For the second leg of this "triathlon", I had the pleasure of playing with Myriam Lavoie, founder of the Facebook group associated with this event. Was I going to be an embarrassment? 😲
Of the three rooms offered by Évadez-Vous, the Asylum ended up being my favorite. I wasn't expecting that - I've played through a few asylums already, and it's not one of my favorite themes. In the end, I was enthused by the way some of the puzzles are fully integrated in the game's storyline. Finding an object, thinking "oh, I'm probably going to use it to perform this later", and figuring out that you were completely right, that makes for a really satisfying experience (even though that doesn't lead to a lot of game time 😆). At this point in my ER player life, any interaction I never had to perform before is a big plus, and this room handed me two! Kudos for that.
Lessons Learned (or re-learned):

Le Bunker du Président / The President's Bunker - Évadez-Vous - Kirkland

"♫ On annonce l'arrivée d'un autre président... "


NOTE: J'ai reçu un rabais spécial pour cette salle.
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Nom de la salle:
Le Bunker du Président
Emplacement:
Évadez-Vous, Kirkland (https://evadezvous.ca/)
# de joueurs:
2-6 (jouée avec 4)
Durée:
60 min
Salles Multiples:
Oui
Contraintes:
Non
Langue:
Bilingue (jouée en français)
Indices:
Illimités (Donnés via un walkie-talkie fourni)
Décomptes:
8 verrous, 14 déductions, 9 tâches
Description officielle:
Envoyés en mission secrète, vos camarades de l'équipe Alpha furent attaqués lors de leur mission pour sauver le Président. Après plus d'un an d'entrainement intensif dans l'Armée, vous êtes finalement envoyés sur le terrain. C’est à votre tour, Équipe Bravo! Voici votre mission : retrouver le Président enfermé dans un bunker. Avez-vous ce qu'il faut pour réussir et ne pas vous retrouver dans la même situation que l'équipe Alpha? Go! Go! Go! Au boulot vous avez 60 minutes pour le retrouver!
Jouée durant:
Printemps 2019
Réussie?
OUI - Un peu moins de 12 minutes restantes - 2 indices utilisés
Verdict:
En général, les amateurs de jeux d'évasion redoutent quelque peu l'idée de se retrouver coincés avec des inconnus, qui plus est des gens qui n'ont pas nécessairement la même expérience qu'eux en matière d'escape rooms. Paradoxalement, c'est de cette idée qu'est née le premier Triathlon d'Évasion du groupe Accros au jeux d'évasion.
En gros, des membres de ce groupe Facebook, seuls ou en couple, allaient se rencontrer à coup d'une douzaine de personnes, et se mélanger pour jouer en équipe à plusieurs salles en rafale. Puisqu'il fallait un endroit avec quelques salles récentes, qu'une majorité d'entre nous n'aurait pas essayées, le choix des organisateurs s'est porté sur Évadez-Vous, cette jeune entreprise située sur la pointe ouest de l'Île de Montréal. Même si elle n'a ouvert ses portes qu'il y a quelques mois à peine, la compagnie s'est forgée une réputation assez solide, et je peux maintenant confirmer que, à défaut d'avoir l'étoffe des meilleures sur le marché, les salles de chez Évadez-Vous valent qu'on s'y arrête, et nous y avons tous été fort bien accueillis.
Comme je le craignais, je suis arrivé littéralement à la dernière minute, et je n'ai pas vraiment eu le temps de rencontrer mes trois premiers compagnons d'aventure. Heureusement, tout s'est fait sans problème, et certains éléments plus rigolos de cette salle ont aidé à alléger l'atmosphère. Nous sommes ressortis victorieux de cette aventure... comme tous nos autres camarades, d'ailleurs, ce qui allait donner le ton à la matinée entière.
Leçons à retenir (ou à réviser):


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


NOTE: I received a special discount on this game.
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Room name:
The President's Bunker
Location:
Évadez-Vous, Kirkland (https://evadezvous.ca/)
# of Players:
2-6 (Played with 6)
Duration:
60 min
Multi-Room:
Yes
Constraints:
No
Language:
Bilingual (Played in French)
Hints:
Unlimited (Delivered via a provided walkie-talkie)
Tally:
8 Locks, 14 Deductions, 9 Tasks
Official Description:
Sent on a secret mission, your colleagues from team Alpha were attacked on their mission to save the President. After more than a year of intensive training in the army, you are finally sent to the field. It is now your mission team Bravo! Get in that bunker and save the President before it's too late. Do you have what it takes to succeed or will you end up like team Alpha? Go! Go! Go! You have 60 minutes to find him!
Played in:
Spring 2019
Made it?
YES - With a little under 12 minutes left - 2 hints used
Verdict:
In general, Escape Room enthusiasts are wary of getting mixed up with strangers, especially random folks who might not have the same level of experience than them. Paradoxically, it is from that very notion that the very first Escape Triathlon of the "Accros au jeux d'évasion" Facebook group.
The gist of it was that people from that group would, as a couple or on their own, would meet together, a dozen people at a time, to mingle into teams and play some rooms back-to-back. Since that required a location with a few fairly-new rooms, the organizers settled for Évadez-Vous, a venue found on the westward point of the Montreal island. Even though the place opened its doors just a few months ago, it's made a name for itself, and I can now confirm that even though those may not be the top rooms in the market, they're certainly worthy of your attention, and our hosts were most gracious.
Just as I feared, I literally arrived at the very last minute, and didn't get the opportunity of meeting my three first game companions ahead of time. Thankfully, every still went super smoothly, and some sillier parts of this room helped lighting up the mood. We emerged from this room victorious... like all our fellow escapees, actually, which set the tone for the rest of the morning.
Lessons Learned (or re-learned):

Thursday, March 7, 2019

The Castle - Jigsaw Escape - Ottawa

A realm of magic... and duct vents.


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Room name:
The Castle
Location:
Jigsaw Escape, Ottawa (https://jigsawescape.com/ottawa/)
# of Players:
2-9 (Played with 5)
Duration:
45 min
Multi-Room:
Yes
Constraints:
No
Language:
Bilingual (Played in English)
Hints:
2 (Delivered via an intercom found on a wall)
Tally:
13 Locks, 13 Deductions, 9 Tasks
Official Description:
It is a dangerous time in the land of Elmir. War and poverty have ravaged neighbouring countries and a dark force has invaded your land, with no one able to stop it. You and your friends are of the strongest, most heroic knights in the kingdom, but that alone is still not enough.
There have been tales of a powerful weapon that can defeat the darkness plaguing your land. You must search the castle and find the weapon; only with it can you save the kingdom from the darkness that could consume us all!
Played in:
Winter 2019
Made it?
YES - With a little under 10 minutes left - 1 hint used
Verdict:
Whenever we play down in the market, I like having "double features" where we hop between two places, and so we headed down to Jigsaw Escape to try one their most recent rooms (and one they haven't duplicated in their new Quebec City branch).
Back when I started getting into Escape Rooms, I thought of Jigsaw as one of the best venues in town. Possibly as a result of that, I now tend to get a bit underwhelmed by my visits. For instance, even though the game surface is fairly big, I have a hard time picturing a group of 9 people having to share those puzzles between them. Some game elements looked quite nice, but others seemed a bit fake, and some were downright reuse of licensed material. 🤨 And top all that, a quick look upwards was all you'd need to remind yourself you were in a modern basement. Like I said, maybe I'm too harsh? You can make your own opinion looking at this in-room team pic.
One detail in which the room outshone the one we had just played was the fact that every positive interaction, every puzzle solved, triggered a very audible, easily to recognize sound cue. That alone did wonder at confirming we had successfully solved something, and my group seemed to agree that it made for much smoother experience. (Take notes, folks!)
Lessons Learned (or re-learned):


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


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Nom de la salle:
The Castle
Emplacement:
Jigsaw Escape, Ottawa (https://jigsawescape.com/ottawa/)
# de joueurs:
2-9 (jouée avec 5)
Durée:
45 min
Salles Multiples:
Oui
Contraintes:
Non
Langue:
Bilingue (jouée en anglais)
Indices:
2 (Donnés via un intercom placé au mur)
Décomptes:
13 verrous, 13 déductions, 9 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Hiver 2019
Réussie?
OUI - Un peu moins de 10 minutes restantes - 1 indice utilisé
Verdict:
À chaque fois que nous allons jouer dans le marché By, j'aime bien faire un "programme double" où nous marchons rapidement d'un endroit à l'autre, et c'est ainsi que nous nous sommes rendus chez Jigsaw Escape pour essayer une de leurs salles plus récentes (et qui n'a pas été recopiée par leur succursale de Québec).
Lorsque j'ai commencé à m'adonner aux jeux d'évasion, je considérais Jigsaw comme un des meilleurs endroits en ville. C'est probablement pour cette raison que j'ai désormais tendance à être un peu déçu de mes visites. Ici, par exemple, même si la surface de jeu est plutôt grande, j'aurais dû mal à m'imaginer un groupe de 9 personnes qui devrait s'y partager les énigmes. Certains éléments de jeu avaient fière allure, mais d'autres semblaient plutôt être du toc, et d'autres encore étaient clairement une réutilisation de matériel publié sous d'autres licenses commerciales. 🤨 Pour couronner le tout, un simple regard au-dessus de nos têtes suffisait à nous rappeler que nous étions dans le sous-sol d'un bâtiment. Comme je disais, je suis peut-être trop sévère? Vous pouvez former votre propre opinion en regardant notre photo d'équipe prise dans la salle.
Un détail sur lequel cette salle a clairement volé la vedette à ce que nous venions de quitter était le fait que chaque interaction positive, chaque énigme résolue, déclenchait un signal sonore bien audible, facile à reconnaître. À lui seul, ce détail a fait des merveilles pour nous confirmer que nous étions sur la bonne voie, et a rendu l'expérience de jeu bien plus fluide. (À la maison, on prend des notes!)
Leçons à retenir (ou à réviser):

Doctor Byward - A/MAZE - Ottawa

The doctor is IN (-terdimensional)


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Room name:
Dr. Byward
Location:
A/MAZE, Ottawa (https://amazeottawa.com/)
# of Players:
2-6 (Played with 5)
Duration:
45 min
Multi-Room:
Constraints:
No
Language:
Bilingual (played in English)
Hints:
3 (Delivered in person, when called via a button in the room)
Tally:
6 Locks, 12 Deductions, 6 Tasks
Official Description:
Dr. Byward a PhD in Quantum Mechanics, brought forth the idea of Quantum Realms. He proclaimed that the space-time continuum can be bent to men's will and used to create worlds beyond our imagination. After one of his experiments ended in a catastrophe he was banished from the scientific community, his research was deemed too dangerous. He moved to the Capital of Canada and has spent the rest of his days researching ancient religions in a holy building he calls the Sanctum.
We received word of space-time irregularities originating in Ottawa. Our intelligence security have located Dr. Byward's whereabouts and we have reasons to believe that he never quit his research. Our team of scientists state that if the anomalies arising from his sanctum aren't stopped the whole universe might be in danger.
You are given a warrant to infiltrate Dr. Byward's Sanctum, your goal is to investigate and end his research once and for all.
Played in:
Winter 2019
Made it?
YES - With a little under 15 minutes left - 2 hints received
Verdict:
Last year, "Save the Parliament" left a good impression on us, and so we were looking forward A/MAZE's new offering. This new room opened a while ago, although the attendant mentioned that parts of it were still built worked on.
Indeed, parts of the game had a slightly rough, unpolished feel to it. The parts that were all done, though, looked quite good, and I was pleasantly surprised more than once. Even after the game ended, our host had a little "epilogue" of sorts for us - nothing big, but an entertaining exercise nonetheless.
We had been warned that this room wasn't as hard as its big sister, and indeed, while we had truly feared for the Parliament last year, this time around the space-time continuum always felt safe in our hands. 😎
Lessons Learned (or re-learned):


Image de la salle réelle, tirée du site web
Actual room picture from their website


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
Dr. Byward
Emplacement:
A/MAZE, Ottawa (https://amazeottawa.com/)
# de joueurs:
2-6 (jouée avec 5)
Durée:
45 min
Salles Multiples:
Contraintes:
Non
Langue:
Bilingue (jouée en anglais)
Indices:
3 (Donnés en personne, lorsque appelé avec un bouton situé dans la pièce)
Décomptes:
6 verrous, 12 déductions, 6 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Hiver 2019
Réussie?
OUI - Un peu moins de 15 minutes restantes - 2 indices reçus
Verdict:
L'an dernier, "Save the Parliament" nous a fait bonne impression, et nous avions donc hâte d'essayer cette nouvelle salle de chez A/MAZE. La salle en question a ouvert il y a quelque temps, quoique la préposée nous a dit que certains éléments devraient encore s'y ajouter à l'avenir.
Comme de fait, certaines parties du jeu nous ont semblé mal équarries, et pas tout à fait au point. Toutes les parties vraiment complètes, par contre, étaient fort impressionantes, et j'ai été agréablement surpris plus d'une fois. Même après avoir complété le jeu, notre hôtesse avait encore une sorte "d'épilogue" en réserve - rien de bien compliqué, mais un petit exercice agréable.
On nous avait prévenu que cette salle n'était pas aussi ardue que sa grande soeur, et en effet, alors que nous avions craint pour le Parlement l'an dernier, cette fois-ci le continuum espace-temps a toujours semblé être entre bonnes mains. 😎
Leçons à retenir (ou à réviser):