Thursday, April 13, 2017

The $1,000,000 Payday - Tick-Tock Escape - Ottawa [Discontinued]

If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...

Room name:
The $1,000,000 Payday
Location:
Tick-Tock Escape, Ottawa (https://www.ticktock-escape.com/)
# of Players:
2-6 (4+ recommended) (Played with 6 - our friend Annie's missing from the pic)
Duration:
55 min
Multi-Room:
No (But see the spoilers below)
Constrained:
Yes
Language:
English
Hints:
Special (See below)
Official Description:
It's our first job with our new 'Employer'. Pull this off without a hitch and we'll be golden. We have someone working for us on the inside, but that's all we know...
Played in:
Spring 2017
Made it?
YES - With $387000 - no hint purchased
Verdict:
After playing the Hangover, we agreed to have a "double feature" and try out this very intriguing room. You see, instead of aiming to exit the room as fast as possible, here players are trying to extract as much (fake) money as possible out of a banking company. The owner told us that roughly one third of the puzzles are geared toward the actual escape - all the other puzzles end up giving you wads of cash to put in the loot bag. As for hints, you can get as many as you want - but only for unlocking the room, and each of them takes $50K out of your final score.
This idea gives the room three very interesting twists. On one hand, it ensures that players will definitely get their 55 minutes' worth of puzzle-solving. On the other, it gives the room designer more leeway to devise hard, subtly-clued puzzles, and even add a bit of real-life lockpicking. Lastly, this design encourages players to play the room more than once, trying to get a higher amount of money. We were told that just one more cash wad might have gotten us in the top 10, as some safes have never been opened yet.
Everyone in my team thought this new approach was pretty great. I wouldn't want every room to be like that, but every now and then, why not?
Lessons Learned:


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
The $1,000,000 Payday
Emplacement:
Tick-Tock Escape, Ottawa (https://www.ticktock-escape.com/)
# de joueurs:
2-6 (jouée avec 6 - notre amie Annie manque à la photo)
Durée:
55 min
Salles Multiples:
Contraintes:
Oui
Langue:
Anglais
Indices:
Spécial (voir ci-dessous)
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Printemps 2017
Réussie?
OUI - avec 387 000$ - aucun indice acheté
Verdict:
Après avoir fini "The Hangover", nous avons décidé de faire un "programme double" et d'essayer cette salle qui m'intriguait beaucoup. Voyez-vous, au lieu de tenter de quitter la pièce le plus rapidement possible, les joueurs doivent ici essayer d'extirper le plus de (faux) billets de banque d'une compagnie bancaire. Le propriétaire nous a expliqué qu'environ le tiers des énigmes servaient à trouver un échappatoire - tous les autres casse-têtes mènent à des liasses de billets qui iront dans votre cagnotte. Pour ce qui est des indices, ils sont à volonté - mais seulement pour les énigmes liées à votre fuite, et chacun d'eux enlèvera 50 000$ à votre score final.
Ce concept donne à la pièce trois particularités très intéressantes. D'un côté, il fait en sorte que les joueurs passeront presque assurément la totalité de leur 55 minutes à jouer. D'un autre, il permet au concepteur de la pièce d'inclure des casse-têtes plus retords, et plus subtils, qu'à la normale, voire même d'inclure du véritable crochetage de serrure. Enfin, cette façon de faire encourage les joueurs à refaire cette salle plus d'une fois, pour tenter d'obtenir encore plus d'argent. On nous a dit qu'une liasse de plus aurait pu suffire à nous faire entrer au top 10, puisque certains coffre-forts n'ont encore jamais été ouverts.
Toute mon équipe a adoré cette nouvelle approche. Je ne voudrais pas que chaque jeu d'évasion fonctionne de cette façon, mais une fois de temps en temps, pourquoi pas?
Leçons à retenir:

No comments:

Post a Comment