"♫ Inspector Gadget... ♫"
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Room name:
Virtual X-Caper
Location:
Agent November, London (England) (https://www.agentnovember.co.uk/)
# of Players:
2-10 (Played with 4)
Duration:
60 min
Multi-Room:
Interface & Controls:
Yes
Remote play (Zoom), Dedicated website, Inventory control, Webcrumbs
Language:
English
Hints:
Special (Delivered by your in-game avatar)
Tally:
Official Description:
11 Locks, 27 Deductions, 16 Tasks
Agent November needs you! Our best agent has been captured. Experimental gadgets allow you to see through his eyes and communicate... but only for 60 minutes. Can you solve the puzzles and help him escape?
Played in:
Spring 2021
Made it?
YES - With a little over 10 minutes left - no hint used
Verdict:
While I didn't particularly care about playing each of the TERPECAs Top 25 online nominees, there was a specific one which I still really hoped to try out: London's Virtual X-Caper, which had made it to 10th place thanks to what was supposed to be a very clever sense of humor, coupled with good puzzling.
Fortunately for me, the rumors were true. The game, while quite decent in and of itself, is made significantly more memorable through a collection of jokes, some in the game environment itself, some through the quick-thinking of our avatar. As you can see above, the game even takes from the video game industry by including funny "achievement" tags that players end up collecting, whether they want it or not. 😉
We were told that finishing with more than 10 minutes remaining was a pretty great performance, and it's true that we didn't really get "stuck" anywhere this time around. 😎 Our host also mentioned that a prequel was on its way. (Indeed, it has been released since.) Definitely something I'd consider playing - provided we can make our schedules work once again.
Lessons Learned (or re-learned):Fortunately for me, the rumors were true. The game, while quite decent in and of itself, is made significantly more memorable through a collection of jokes, some in the game environment itself, some through the quick-thinking of our avatar. As you can see above, the game even takes from the video game industry by including funny "achievement" tags that players end up collecting, whether they want it or not. 😉
We were told that finishing with more than 10 minutes remaining was a pretty great performance, and it's true that we didn't really get "stuck" anywhere this time around. 😎 Our host also mentioned that a prequel was on its way. (Indeed, it has been released since.) Definitely something I'd consider playing - provided we can make our schedules work once again.
Photo du jeu réel, tirée du site web Actual game picture from their website |
Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
Virtual X-Caper
Emplacement:
Agent November, Londres (Angleterre) (https://www.agentnovember.co.uk/)
# de joueurs:
2-10 (jouée avec 4)
Durée:
60 min
Salles Multiples:
Interface et contrôles:
Oui
Jeu à distance (Zoom), Site dédié, Gestion d'inventaire, Piste web
Langue:
Anglais
Indices:
Spécial (Donnés par votre avatar dans le jeu)
Décomptes:
Description officielle:
11 verrous, 27 déductions, 16 tâches
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Printemps 2021
Réussie?
OUI - Un peu plus de 10 minutes restantes - aucun indice utilisé
Verdict:
Même si je n'avais pas nécessairement l'intention d'essayer chacun des 25 jeux en ligne nommés dans le cadre des TERPECAs 2020, il m'en restait encore un que j'avais vraiment envie d'essayer: "Virtual X-Caper", jeu londonien qui avait atteint le 10e rang, supposément grâce à un humour particulièrement original, combiné à de bonnes énigmes.
Heureusement pour moi, les rumeurs étaient vraies. Le jeu, très adéquat en lui-même, est rendu significativement meilleur à travers une collection de moments rigolos, certains à l'intérieur même du jeu, d'autres grâce à la vivacité d'esprit de notre avatar. Comme on peut même le voir ci-dessus, le jeu emprunte à l'industrie du jeu vidéo le concept de "Succès" ("Achievements"), des badges de mérite que les joueurs vont accumuler, volontairement ou non. 😉
On nous a dit que de terminer avec plus de 10 minutes au compteur constituait un exploit assez rare, et je dois admettre que nous n'avons "coincé" nulle part cette fois-ci. 😎 Notre hôte nous a également dit qu'un antépisode allait bientôt être disponible. (Ce qui s'est fait depuis.) C'est assurément un autre jeu qui m'intéresserait - pour peu que nos horaires puissent s'aligner une fois de plus.
Leçons à retenir (ou à réviser):Heureusement pour moi, les rumeurs étaient vraies. Le jeu, très adéquat en lui-même, est rendu significativement meilleur à travers une collection de moments rigolos, certains à l'intérieur même du jeu, d'autres grâce à la vivacité d'esprit de notre avatar. Comme on peut même le voir ci-dessus, le jeu emprunte à l'industrie du jeu vidéo le concept de "Succès" ("Achievements"), des badges de mérite que les joueurs vont accumuler, volontairement ou non. 😉
On nous a dit que de terminer avec plus de 10 minutes au compteur constituait un exploit assez rare, et je dois admettre que nous n'avons "coincé" nulle part cette fois-ci. 😎 Notre hôte nous a également dit qu'un antépisode allait bientôt être disponible. (Ce qui s'est fait depuis.) C'est assurément un autre jeu qui m'intéresserait - pour peu que nos horaires puissent s'aligner une fois de plus.