Sunday, June 17, 2018

The Pirate's Prisoners - Chamber of Secrets - Pembroke [Discontinued]

See how this could be a great team picture... and yet not quite?
It's an accurate analogy to our game experience. Sorry for Ernie & Danielle.

Vous voyez cette photo?
C'est presque une excellent photo de groupe... mais pas tout à fait?
Voilà qui décrit assez bien toute notre expérience.
If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
The Pirate's Prisoners
Location:
Chamber of Secrets, Pembroke (https://chamberofsecrets.ca/)
# of Players:
2-8 (Played with 8)
Duration:
60 min
Multi-Room:
Constraints:
No
Language:
English
Hints:
2 (Delivered in person, when called via a walkie-talkie placed in the room)
Tally:
11 Locks, 13 Deductions, 13 Tasks
Official Description:
You and your group have been held captive by the infamous Blackbeard for some time now, forced into the belly of the ship to row, for hours on end, each and every day. But today, Blackbeard and his crew are busy fighting off rival pirates who are trying to plunder his millions. While they’re distracted, not only can you escape, but you can become rich doing it! You don’t have much time to find the map to Blackbeard’s treasure and to get off the ship... before it’s too late!!!
Played in:
Spring 2018
Made it?
YES - With a little over 3 minutes left - 2 hints used
Verdict:
Once again, the "lure of the Groupon" took me, my friends, two of my kids to far-reached corners... Ok, well, Pembroke isn't that far from Ottawa, but it's almost a couple hours from my place nonetheless, and I had never been that far northwest. I was curious to try this fairly recent venue, and since my van sits 8, I convinced a few of my regulars to accompany me on a little road trip.
The obvious question that follows is "was it worth the long ride from Ottawa?" Well, as a Groupon-wielding blog writer, I certainly think it was. For someone living in Ottawa and wondering if they should spend the gas price, I'm afraid it's not as clear-cut...
The word that came to my mind as I finished playing was "almost". CoS is a great-looking venue, the staff seems very nice, the room looks pretty good, and it's got lots of interesting puzzles. I could even overlook the presence of CD cases and a TV / DVD player in what seems to be a 17th century boat cabin. 😦 What I can't overlook, though, is that 8 players is waaay too many for a room like this. The square footage isn't that big for starters, and then the vast majority of the puzzles and tasks are linear. You might start figuring out bits of a future puzzle, but only one can be resolved at any given time, leaving a lot of players just waiting after the others. We probably would've ended up with similar end results if we had been just five players.
Lessons Learned:


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
The Pirate's Prisoners
Emplacement:
Chamber of Secrets, Pembroke (https://chamberofsecrets.ca/)
# de joueurs:
2-8 (jouée avec 8)
Durée:
60 min
Salles Multiples:
Contraintes:
Non
Langue:
Anglais
Indices:
2 (Donnés en personne, lorsque appelé via un walkie-talkie situé dans la salle)
Décomptes:
11 verrous, 13 déductions, 13 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Printemps 2018
Réussie?
OUI - Un peu plus de 3 minutes restantes - 2 indices utilisés
Verdict:
Une fois encore, l'appel du "Groupon" s'est fait ressentir, et m'a conduit mes amis et moi-même vers des contrées éloignées... Bon, d'accord, Pembroke n'est pas si loin d'Ottawa que ça, mais c'est tout de même à une couple d'heures de mon domicile, et je n'étais jamais allé aussi loin vers le nord-ouest. J'avais envie de jeter un oeil à cette jeune entreprise, et comme ma camionnette a 8 places, j'ai convaincu quelques-uns de mes "habitués" de nous accompagner, moi et mes deux plus vieux, sur ce petit "road trip".
La question qui suit d'emblée est "est-ce que l'endroit vaut la peine de faire toute cette route?" Et bien, pour l'auteur de blog que je suis, je n'en doute pas une seconde. Mais pour quelqu'un qui habite Ottawa et qui se demande si le coût de l'essence en vaut la chandelle, ça se complique...
Le mot qui m'est revenu en tête après avoir fini de jouer est "presque". CoS est un bel endroit, les employés semblent bien sympathiques, la salle a un très beau look, et nombre d'énigmes intéressantes. Je pourrais même passer outre la présence de boîtiers de CD, d'une télé et d'un lecteur DVD dans ce qui semblait être une cabine dans un navire du 17e siècle. 😦 Ce que je ne peux ignorer, par contre, c'est que 8 joueurs pour une pareille salle, c'est beauuuuuuucoup trop. D'abord, la surface au plancher n'est pas si grande, mais surtout, les énigmes sont presque toutes linéaires. Vous pouvez commencer à comprendre certains éléments d'un défi futur, mais il ne pourra pas être résolu avant son temps, ce qui fait en sorte qu'un tas de joueurs se tourneront les pouces. Nous aurions probablement obtenu des résultats semblables avec une équipe de 5 personnes seulement.
Leçons à retenir:

No comments:

Post a Comment