Room name:
The Tomb
Location:
Escape Manor, Ottawa (https://www.escapemanor.com/ottawa)
# of Players:
2-6 (Played with 6)
Duration:
45 min
Multi-Room:
Constraints:
Language:
No
Bilingual (Played in English)
Hints:
1 (Delivered in person, when called via a walkie-talkie hidden in the room)
Tally:
Official Description:
7 Locks, 7 Deductions, 10 Tasks
Treasure Hunters that you are, you wander into the Valley of the Kings and stumble upon an abandoned excavation site. Lured in by a strange force, you ignore the hurried footprints leading out. As you enter, a voice echoes through the walls. "The Pharaoh's curse!" you gasp. Can you locate the famed Guardian's statue, the only known relic that can break curse, before exiting the Tomb?
Played in:
Spring 2018
Made it?
YES - With a little over 17 minutes left - 1 hint used
Verdict:
We had only been planning to play a single room that night, but we did so well in The Gallery, and it was still early, and The Tomb (a staff favorite) was available... and thus we gave in. 😇
Although ancient tombs are definitely part of the popular ER archetypes, it's probably one of the least common, due to the extra work needed to produce an half-decent "abandoned temple" of any sort. Escape Manor's attempt is pretty decent, with a few less locks than usual, and a couple more secret compartments. Visually, however, it didn't impress me as much as A/MAZE's "Lost Temple" had.
We did almost as well this second time around, finishing a bit sooner but having to ask for a hint. Bit of a disappointment, though: the Guardian statue (shown on the picture) was supposed to be stuck in place when we stumbled upon it, and it wasn't. 😞 Fortunately, we didn't figure out it was supposed to be the "end prize" until it suddenly re-locked itself in place.
Lessons Learned:Although ancient tombs are definitely part of the popular ER archetypes, it's probably one of the least common, due to the extra work needed to produce an half-decent "abandoned temple" of any sort. Escape Manor's attempt is pretty decent, with a few less locks than usual, and a couple more secret compartments. Visually, however, it didn't impress me as much as A/MAZE's "Lost Temple" had.
We did almost as well this second time around, finishing a bit sooner but having to ask for a hint. Bit of a disappointment, though: the Guardian statue (shown on the picture) was supposed to be stuck in place when we stumbled upon it, and it wasn't. 😞 Fortunately, we didn't figure out it was supposed to be the "end prize" until it suddenly re-locked itself in place.
Photo thématique tirée du site web Flavor picture from their website |
Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
The Tomb
Emplacement:
Escape Manor, Ottawa (https://www.escapemanor.com/ottawa)
# de joueurs:
2-6 (jouée avec 6)
Durée:
45 min
Salles Multiples:
Contraintes:
Langue:
Non
Bilingue (jouée en anglais)
Indices:
1 (Donné en personne, lorsque appelé avec un walkie-talkie caché dans la pièce)
Décomptes:
Description officielle:
7 verrous, 7 déductions, 10 tâches
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Printemps 2018
Réussie?
OUI - Un peu plus de 17 minutes restantes - 1 indice utilisé
Verdict:
Nous n'avions prévu ne jouer qu'une seule salle cette soirée-là, mais nous avons si bien performé dans "The Gallery", et puis il n'était vraiment pas tard, et "The Tomb" (la préférée des employés présents) était disponible... nous avons donc flanché. 😇
Même si les tombeaux anciens font assurément partie des archétypes d'Escape Room, ils ne sont quand même pas très commun, vu la quantité de travail requise pour obtenir un "temple abandonné" qui se respecte. La tentive d'Escape Manor pour y parvenir est somme toute très potable, avec un peu moins de cadenas qu'à leur habitude, et davantage de compartiments secrets. Visuellement, toutefois, j'y ai quand même préféré le "Temple Perdu" d'A/MAZE.
Nous avons presque aussi bien performé dans cette seconde aventure, terminant un poil plus tôt mais en ayant eu besoin d'un indice. Petite déception: la statue du "Guardien" (que l'on voit sur la photo) aurait dû être immobilisée, mais lorsque nous sommes tombés dessus, elle ne l'était pas. 😞 Heureusement, nous n'avons pas immédiatement compris qu'elle était sensé être le "trésor ultime", et elle s'est verrouillée en place après un certain temps.
Leçons à retenir:Même si les tombeaux anciens font assurément partie des archétypes d'Escape Room, ils ne sont quand même pas très commun, vu la quantité de travail requise pour obtenir un "temple abandonné" qui se respecte. La tentive d'Escape Manor pour y parvenir est somme toute très potable, avec un peu moins de cadenas qu'à leur habitude, et davantage de compartiments secrets. Visuellement, toutefois, j'y ai quand même préféré le "Temple Perdu" d'A/MAZE.
Nous avons presque aussi bien performé dans cette seconde aventure, terminant un poil plus tôt mais en ayant eu besoin d'un indice. Petite déception: la statue du "Guardien" (que l'on voit sur la photo) aurait dû être immobilisée, mais lorsque nous sommes tombés dessus, elle ne l'était pas. 😞 Heureusement, nous n'avons pas immédiatement compris qu'elle était sensé être le "trésor ultime", et elle s'est verrouillée en place après un certain temps.