"♫ Heigh Ho, Heigh Ho... ♫"
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Room name:
Seven Dwarfs: Mining Mission
Location:
Improbable Escapes (Wonderland Lounge), Kingston (https://www.improbableescapes.com/)
# of Players:
1-14 (Max 5 recommended) (Played with 5)
Duration:
60 min
Multi-Room:
Interface & Controls:
Yes
Remote play (Zoom), Dedicated website, 360° viewer, Inventory control
Language:
English
Hints:
3 (Delivered in person, by our game avatar)
Tally:
Official Description:
9 Locks, 18 Deductions, 15 Tasks
One year has passed since the seven dwarves helped Snow White defeat the evil queen, and now they’ve retired to a quiet cottage deep in the forest. But happily ever after is never that easy, and evil is rising once again! The evil queen’s followers plan to use the poison apple to bring about her malevolent return. Snow White has tasked you to destroy the devious fruit once and for all, and rumour has it that the only way to rid the world of its evil is to cast it into the very centre of the earth.
Now it falls to you to save the day. Answer the call, hoist your pickaxe, and prepare to dig deeper than ever before to defeat the evil queen!
Played in:Now it falls to you to save the day. Answer the call, hoist your pickaxe, and prepare to dig deeper than ever before to defeat the evil queen!
Spring 2020
Made it?
YES - With about 5 minutes left - 2 hints used
Verdict:
Improbable Escapes seems to be doing well for itself in Kingston. This ER venue expanded their original location with a Board Game Cafe, and even more rooms. And in the days that followed the Ontario confinement, they put themselves back on the market with online versions of those same rooms (one at first, now 3) that grabbed the attention of players worldwide. I picked one such room (the first they got online, unless I'm mistaken) for my local team's monthly session.
Right off the bat, I was impressed by the room's strong visuals. Everything felt right in place, and the puzzles were all nicely clued, allowing us to make the proper connections. Since Kingston is "within road-trip distance" from home, I even started to regret having just lost the opportunity to play the room in person.
My team played through some parts of the game fairly quickly, then got stuck on others, to the point I was getting a bit worried for a while. Still, in the end, we prevailed once again! Whew.
Lessons Learned (or re-learned):Right off the bat, I was impressed by the room's strong visuals. Everything felt right in place, and the puzzles were all nicely clued, allowing us to make the proper connections. Since Kingston is "within road-trip distance" from home, I even started to regret having just lost the opportunity to play the room in person.
Photo de la salle réelle, tirée du site web Actual room picture from their website |
Photo de la salle réelle, tirée du site web Actual room picture from their website |
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Nom de la salle:
Seven Dwarfs: Mining Mission
Emplacement:
Improbable Escapes (Wonderland Lounge), Kingston (https://www.improbableescapes.com/)
# de joueurs:
1-14 (max 5 recommandés) (jouée avec 5)
Durée:
60 min
Salles Multiples:
Interface et contrôles:
Oui
Jeu à distance (Zoom), Site dédié, Visionneuse 360°, Gestion d'inventaire
Langue:
Anglais
Indices:
3 (Donnés en personne, par notre avatar)
Décomptes:
Description officielle:
9 verrous, 18 déductions, 15 tâches
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Printemps 2020
Réussie?
OUI - Environ 5 minutes restantes - 2 indices utilisés
Verdict:
Improbable Escapes semble avoir connu un certain succès à Kingston, où elle est intallée. Cette entreprise a même pris de l'expansion, en ouvrant un café de jeux de société avec dedans encore plus de jeux d'évasion. Dans les jours qui ont suivi le confinement ontarien, ils ont repris les opérations avec des versions en ligne de ces mêmes salles (d'abord juste une seule, puis 3) qui ont rapidement capturé l'intérêt des joueurs du monde entier. J'ai donc choisi une de ces salles (la première qui fût en ligne, si je ne m'abuse) pour le rendez-vous mensuel de mes amis ottaviens.
Dès le début du jeu, j'ai été favorablement impressioné par le look de l'endroit. Tout semble à sa place, dans un juste mélange de réalisme et de fantastique, et les énigmes ont de nombreux petits indicateurs pour s'assurer que nous comprenons bien la situation. Étant donné qu'un "road trip" à Kingston est quelque chose de très faisable pour moi, je me suis même mis à avoir quelques regrets, puisque j'aurais tout aussi bien pu attendre d'apprécier cette salle en personne.
Mon groupe s'est très bien débrouillé dans certaines sections du jeu, pour ensuite bloquer dans d'autres, à un point tel que j'ai vraiment craint pour notre victoire. Mais en fin de compte, nous nous en sommes sortis une fois de plus! Ouf.
Leçons à retenir (ou à réviser):Dès le début du jeu, j'ai été favorablement impressioné par le look de l'endroit. Tout semble à sa place, dans un juste mélange de réalisme et de fantastique, et les énigmes ont de nombreux petits indicateurs pour s'assurer que nous comprenons bien la situation. Étant donné qu'un "road trip" à Kingston est quelque chose de très faisable pour moi, je me suis même mis à avoir quelques regrets, puisque j'aurais tout aussi bien pu attendre d'apprécier cette salle en personne.
Photo de la salle réelle, tirée du site web Actual room picture from their website |