"♫ I've come to help you with your problems, so we can be free... ♫"
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Room name:
Agent Venture 2: Cyborg Island
Location:
The Adventure Is Real, London (England) (https://www.agentventure.com/)
# of Players:
4-5 (Played with 4)
Duration:
60 min (of "active play")
Interface & Controls:
Group chat (Zoom), Dedicated website, 360° viewer
Language:
English
Hints:
1 "Skip" (Used on demand)
Tally:
Official Description:
3 Locks, 20 Deductions, 18 Tasks
Bozo has disappeared, but secret documents have revealed that B.A.D. operates some sort of cybernetics facility underneath a casino on a private island. If this is allowed to continue, B.A.D. could create a cyborg army to take over the world!
OBJECTIVE: Infiltrate the secret base and disable the cybernetics facility
Played in:OBJECTIVE: Infiltrate the secret base and disable the cybernetics facility
Winter 2021
Made it?
YES - With about 2 minutes left - no "skip"
Verdict:
My team had had a pretty good time playing the first installment of "Agent Venture", and having read critics saying that the sequels were even better, I finally convinced said team to give it a try. While Guillaume and myself kept our previous roles, Fred & David decided to exchange theirs, to experience the game from a different point of view. The designers seem to have taken that possibility into consideration, since the game started off with a full-fledged tutorial (that felt even longer than the first). Once again, the game was split into two parts, which helped not being completely swamped with documentation.
So, did we have a good time? Absolutely. Was it really better than the first? I'm... not sure. I guess it depends whether or not you think of this as a mostly-audio escape game, or as an escape-themed roleplaying game. While there seemed to always be at least two ways to solve any given situation, to us it felt sligthly more "railroaded" that the original, but that might be a matter of perception. The very nature of the game makes it hard to determine how many different approaches would have been successful, after all. Now I just need to start nagging the guys into playing the 3rd installment! 😁
Lessons Learned (or re-learned):So, did we have a good time? Absolutely. Was it really better than the first? I'm... not sure. I guess it depends whether or not you think of this as a mostly-audio escape game, or as an escape-themed roleplaying game. While there seemed to always be at least two ways to solve any given situation, to us it felt sligthly more "railroaded" that the original, but that might be a matter of perception. The very nature of the game makes it hard to determine how many different approaches would have been successful, after all. Now I just need to start nagging the guys into playing the 3rd installment! 😁
Poster thématique tirée du site web Flavor poster from their website |
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Nom de la salle:
Agent Venture 2: Cyborg Island
Emplacement:
The Adventure Is Real, London (England) (https://www.agentventure.com/)
# de joueurs:
4-5 (jouée avec 4)
Durée:
60 min
Interface et contrôles:
Discussion de groupe (Zoom), Documents partagés (Google Docs), Site dédié
Langue:
Anglais
Indices:
1 "Passe-droit" (sur demande)
Décomptes:
Description officielle:
3 verrous, 20 déductions, 18 tâches
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Hiver 2021
Réussie?
OUI - Environ 2 minutes restantes - sans "passe-droit"
Verdict:
Mon équipe avait eu beaucoup de plaisir à affronter la toute première mission de l'"Agent Venture", et après avoir lu des critiques affirmant que les épisodes suivants étaient encore meilleurs, j'ai convaincu cette même équipe de se lancer une fois de plus. Tandis que Guillaume et moi-même gardions nos anciens rôles, Fred & David ont choisi d'échanger les leurs, question de voir le jeu sous un autre point de vue. Les concepteurs semblent avoir tenu compte de cette possibilité, puisque le jeu débute une fois encore avec un tutoriel élaboré (qui m'a semblé encore plus long que le premier). Une fois de plus, le jeu se divise en deux parties, ce qui évite d'être enseveli sous une masse de documents dès le départ.
Alors, nous sommes-nous amusé? Tout à fait. Le jeu était-il vraiment meilleur que le précédent? Je... n'en suis pas tout à fait certain. Je crois que la réponse varie selon la vision qu'on se fait de ce jeu, entre un jeu d'évasion majoritairement audio, ou un jeu de rôle avec des mécaniques d'évasion. Même s'il nous a semblé toujours y avoir plus d'une manière de se sortir d'une situation, le jeu nous a aussi semblé un peu dirigé, un peu plus "sur des rails" que l'original, même si ce n'est peut-être qu'une question de perception. Après tout, la nature même du jeu fait qu'il est difficile d'établir combien de solutions différentes auraient été possible. Maintenant il ne me reste plus qu'à insister pour que nous jouions la 3e partie! 😁
Leçons à retenir (ou à réviser):Alors, nous sommes-nous amusé? Tout à fait. Le jeu était-il vraiment meilleur que le précédent? Je... n'en suis pas tout à fait certain. Je crois que la réponse varie selon la vision qu'on se fait de ce jeu, entre un jeu d'évasion majoritairement audio, ou un jeu de rôle avec des mécaniques d'évasion. Même s'il nous a semblé toujours y avoir plus d'une manière de se sortir d'une situation, le jeu nous a aussi semblé un peu dirigé, un peu plus "sur des rails" que l'original, même si ce n'est peut-être qu'une question de perception. Après tout, la nature même du jeu fait qu'il est difficile d'établir combien de solutions différentes auraient été possible. Maintenant il ne me reste plus qu'à insister pour que nous jouions la 3e partie! 😁