"♫ Around the wo-orld... ♫"
If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
Coming Home
Location:
RECON, Stockholm (Sweden) (https://www.realityescapecon.com/)
# of Players:
1-5 (Played with 5)
Duration:
45 min (60 min in real life)
Multi-Room:
Interface & Controls:
Remote play (Zoom), Dedicated website, (static) 360° viewer, Inventory control
Language:
English
Hints:
Special (Delivered by your in-game avatar)
Tally:
Official Description:
8 Locks, 16 Deductions, 10 Tasks
Sometimes you go looking for adventure, but sometimes adventure finds you! Solve a series of intricate puzzles to unlock the parts of a long lost traveller and bring him back to life! A fast-paced series of games and puzzles to unlock the parts of a long lost robot. Do you have what it takes to reassemble him before it’s too late?!
Played in:
Summer 2020
Made it?
YES - With over 5 minutes left - 1 hint received
Verdict:La vue rotative de l'extérieur de la boîte The rotating view of the box's exterior |
One of the aforementioned exhibitors was Hero's Engine, a new builder of portable Escape Boxes - you know, those large boxes that companies can purchase and use as lobby games? Their first offering, "Coming Home", is actually an hour-long experience, so it's intended more as something a company could use for hosting games at home, or for corporate clients, that kind of stuff.
As part of RECON, the Hero's Engine folks hosted a whole bunch of free game sessions, over Zoom. They even set up all the basic things we enjoy from online experiences: a 360° view (of the closed box, but still) and an inventory system. The main drawback of playing this version what that the time limit was shortened down to 45 minutes, but that mostly meant that our "avatar" would be quicker to dispense hints. I registered for a time slot knowing that Brett Kuehner would be in it (he's the kind of guy you want around puzzle boxes, I know that much 😄), but otherwise I didn't really know what to expect...
...and I ended up having a great time. Playing with 5 was a bit much, I'd say, but at least we didn't have any trouble finishing the game in time. The box is quite nice. It's got a good amount of puzzles, it looks lovely, and the components do seem fairly sturdy. (The "technicalproblem" tag I added wasn't caused by the box - it was a Zoom issue. 😏) I think any business wanting to offer a mobile experience, without designing one themselves, should give this a look.
Photo tirée du site web Picture from their website |
Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
Coming Home
Emplacement:
RECON, Stockholm (Suède) (https://www.realityescapecon.com/)
# de joueurs:
1-5 (jouée avec 5)
Durée:
45 min (60 min en temps normal)
Salles Multiples:
Interface et contrôles:
Jeu à distance (Zoom), Site dédié, Visionneuse 360° (statique), Gestion d'inventaire
Langue:
Anglais
Indices:
Spécial (Donnés en personne, par notre avatar en jeu)
Décomptes:
Description officielle:
8 verrous, 16 déductions, 10 tâches
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Été 2020
Réussie?
OUI - Plus de 5 minutes restantes - 1 indice utilisé
Verdict:La boîte vue à travers Zoom The box as seen through Zoom |
L'un de ces exposants était Hero's Engine, un nouveau fabriquant de boîtes d'évasion mobiles - vous savez, ces grosses caisses que des compagnies peuvent acquérir pour en faire des jeux de lobby? Leur première proposition, "Coming Home", est sensée durer une heure entière, ce qui en fait donc plutôt un jeu à offrir à louer pour une expérience à la maison, ou pour des clients corporatifs, ce genre de choses.
Dans le cadre de RECON, les gens de Hero's Engine ont offert tout un tas de parties gratuites, via Zoom. Ils ont même mis en place toutes les petites attentions qui améliorent le jeu en ligne: une vue 360° (de la boîte fermée, mais quand même) et un système d'inventaire. Le plus gros inconvénient de jouer à cette version est que le chronomètre était réduit à 45 minutes, et donc que notre "avatar" risquait d'être plus prompte à nous donner des indices. Je me suis inscrit à une plage horaire sachant que Brett Kuehner s'y trouverait (parce que si je sais une chose, c'est que c'est le genre de gars que vous voulez avoir quand y'a des casse-tête dans les parages 😄), mais sinon je ne savais pas vraiment dans quoi je m'embarquais...
...et j'ai passé un excellent moment. Disons que 5 joueurs, c'était beaucoup, mais au moins nous n'avons eu aucune difficulté à compléter le jeu à temps. La boîte est vraiment très bien. Elle a une bonne quantité d'énigmes et de trucs à faire, elle est très belle, et ses composantes m'ont semblé plutôt solides. (L'étiquette "technicalproblem" dont j'affuble cette entrée n'est pas dûe à la boîte - c'était un problème avec Zoom. 😏) Mis à part le problème potentiel de la langue, je crois que toute entreprise souhaitant offrir une expérience mobile, sans avoir à la créer elle-même, devrait y jeter un oeil.