Sunday, September 26, 2021

The Keeper and the Fungus Among Us - Headlock - Remote

"♫ Yeah he's a fun guy... "


If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
The Keeper and the Fungus Among Us
Location:
Headlock, Norwich (England) (https://headlockescaperooms.co.uk/)
# of Players:
1-6 (Played with 6)
Duration:
90 min
Multi-Room:
Yes
Interface & Controls:
Remote play (Zoom)
Language:
English
Hints:
Special (Delivered by your in-game avatar)
Tally:
6 Locks, 25 Deductions, 11 Tasks
Official Description:
The Keeper has awakened. This only happens every 1,000 years when the evil Paxillus is released from his mushroom prison. Your team, The Guardians, must help our hero defeat this dreaded Mushroom King and save the people of this land.
Played in:
Fall 2021
Made it?
YES - With over 35 minutes left - no hint used
Verdict:
In my very last review, I talked about clever gimmicks and how bad I felt spoiling them while also wanting to call them out. Well, wouldn't you know it, here's another such case. 😅
So the short take on this game is that's it's a very fun and clever online escape, which can be enjoyed by the whole family. If you're reading this, I suggest you play it. There you go. 😁
I know, I know, that isn't much to go from. On the day we played, one of my friends said: "I agreed to play but have no idea what this is," and my response was: "Oh, lucky, lucky you."
Won't take my word? Alright then:
The game officially lasts 90 minutes, which seems a bit much to me, but it makes sense when you know the designer's intent is for everyone to be able to succeed. We didn't feel short-changed in any way. With the extra time, we were able to get a short "behind the scenes" tour from our host. Again, all good.
Lessons Learned (or re-learned):


Poster thématique tirée du site web
Flavor poster from their website


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
The Keeper and the Fungus Among Us
Emplacement:
Headlock, Norwich (Angleterre) (https://headlockescaperooms.co.uk/)
# de joueurs:
1-6 (jouée avec 6)
Durée:
90 min
Multiple:
Oui
Interface et contrôles:
Jeu à distance (Zoom)
Langue:
Anglais
Indices:
Spécial (Donnés par votre avatar dans le jeu)
Décomptes:
6 verrous, 25 déductions, 11 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Automne 2021
Réussie?
OUI - Plus de 35 minutes restantes - aucun indice utilisé
Verdict:
Dans mon tout dernier article, j'ai parlé des "gammicks" astucieuses qu'on peut rencontrer, et du fait que je pouvais être déçu de priver mes lecteurs de l'effet de surprise. Ben en v'la-t-y pas une autre. 😅
Mon opinion abrégée de ce nouveau jeu en ligne est qu'il est très original, drôle et astucieux, qui pourra plaire à toute la famille pour peu que vous maîtrisiez tous bien l'anglais. Si c'est votre cas, je vous suggère d'y jouer. Voilà, c'est réglé. 😁
Je comprends que ça en dit peu. Le jour où nous avons joué, un de mes amis a mentionné: "Ouin, je vous ai dit oui mais j'ai aucune idée c'est quoi le jeu?", ce à quoi j'ai répondu: "Tant mieux pour toi! Honnêtement, je t'envie."
Vous n'allez pas me croire sur parole? Et bien soit:
La durée officielle du jeu est de 90 minutes, ce qui me semble excessif, mais logique quand on comprend que le concepteur souhaite que tout le monde puisse mener le jeu à son terme, sans réelle pression. Ceci dit, je n'ai pas eu l'impression d'avoir été lésé, puisque notre hôte a simplement profité du temps restant pour notre présenter l'envers du décor. Une fois encore, rien à redire.
Leçons à retenir (ou à réviser):

1 comment:

  1. Many Stationery Wholesale items feature vibrant colors, fun designs, and popular characters, making them attractive to children and motivating them to use these tools for schoolwork and creative projects with enthusiasm.

    ReplyDelete