Monday, April 26, 2021

D'Vile's Curio Shoppe - Mystery Mansion - Remote

"♫ Everyone better beware... "


If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
D'Vile's Curio Shoppe
Location:
Mystery Mansion, Regina (https://mysterymansionregina.ca/)
# of Players:
2-10 (Played with 4)
Duration:
75 min
Multi-Room:
Interface & Controls:
Remote play (Zoom), Dedicated website, 360° viewer, Inventory control
Language:
English
Hints:
Unlimited (Delivered by your in-game avatar)
Tally:
8 Locks, 20 Deductions, 12 Tasks
Official Description:
Local paranormal Youtuber, Estelle Jacobs, was searching for her missing boyfriend, Alex. Shortly after visiting D'Vile's Curio Shoppe, Estelle vanished without a trace. It's time to venture inside the Curio Shoppe through a live video feed and find out the truth about Estelle's disappearance...
Played in:
Spring 2021
Made it?
YES - With about 10 minutes left - 1 hint used
Verdict:
After playing "Night Terrors" back in November, my friends and I had been impressed by the company's solid value-for-your-money ratio. And "Drag Task Force" proved that Mystery Mansion could also do wacky, engaging storylines. Of course we were going to play more!

Photo de la salle réelle, tirée du site web
Actual room picture from their website
Oddly enough, though, while the minimum player count for NT was 3, the one for its sequel was 4, meaning we'd need to find a new partner. Fortunately, my friend Marc-Antoine could be convinced to join, and getting him up to speed with the storyline didn't take too much time.
Speaking of the storyline, "D'Vile's Curio Shoppe" is the only part of the "Night Terrors" trilogy that actually exists as a "real" room, playable on site with a simplified storyline. Its prequel and sequel are online only. And while I'm sure the real-life version of the Shoppe ought to be fun, I absolutely don't regret playing it online - the adaptation is great, and fits seamlessly within the trilogy. We left the game knowing we'd want to play the final part.
Lessons Learned (or re-learned):


Poster thématique tirée du site web
Flavor poster from their website


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
D'Vile's Curio Shoppe
Emplacement:
Mystery Mansion, Regina (https://mysterymansionregina.ca/)
# de joueurs:
2-10 (jouée avec 4)
Durée:
75 min
Salles Multiples:
Interface et contrôles:
Jeu à distance (Zoom), Site dédié, Visionneuse 360°, Gestion d'inventaire
Langue:
Anglais
Indices:
Illimités (Donnés par votre avatar dans le jeu)
Décomptes:
8 verrous, 20 déductions, 12 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Printemps 2021
Réussie?
OUI - Environ 10 minutes restantes - 1 indice utilisé
Verdict:
Après avoir fait "Night Terrors" en novembre dernier, mes amis et moi-même avions été impressionés par l'excellent rapport qualité-prix de l'entreprise. "Drag Task Force" m'a ensuite prouvé que Mystery Mansion pouvait également offrir des trames narratives à la fois farfelues et engageantes. Il était clair que nous en voudrions plus!

Photo de la salle réelle, tirée du site web
Actual room picture from their website
Bizarrement, toutefois, tandis que le nombre minimum de joueurs pour la première partie était de 3, sa suite en demandait (à l'époque) 4, ce qui signifiait qu'il nous faudrait trouver un nouveau partenaire. Heureusement, mon ami Marc-Antoine s'est laissé convaincre, et il ne fut pas trop ardu de lui résumer l'histoire.
Parlant de l'histoire, "D'Vile's Curio Shoppe" est la seule aventure de la trilogie qui peut aussi être jouée "en vrai", sur place, avec une trame quelque peu allégée. Et même si je ne doute pas que la "Shoppe" doit être agréable à jouer en personne, je ne regrette absolument pas de l'avoir fait en ligne - l'adaptation est très bien faite, et cadre parfaitement dans la trilogie. Nous avons quitté le jeu en étant convaincu que nous jouerions aussi à sa conclusion.
Leçons à retenir (ou à réviser):

No comments:

Post a Comment