Thursday, September 26, 2019

The Time Team Trilogy Chapter 3 - Lockdown - Ottawa

"♫ I'm holding out for a hero 'til the end of the night "


If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
The Time Team Trilogy, Chapter 3
Location:
Lockdown, Ottawa (https://www.lockdownottawa.ca/)
# of Players:
2-6 (Played with 4)
Duration:
45 min
Multi-Room:
Constraints:
No
Language:
English
Hints:
Special (Delivered upon request by an in-game device)
Tally:
9 Locks, 9 Deductions, 11 Tasks
Official Description:
Save your family by travelling through time to defeat an evil villain! Until today, that could only happen in your wildest fantasy! The Time Team Trilogy brings that fantasy to life, as you enter a comic book world and reach your superhero potential. Play all three chapters to unlock every twist and turn of this immersive and interactive story!
Played in:
Fall 2019
Made it?
YES - With a little over 5 minutes left - 3 hints used - Bonus side quest completed
Verdict:
At last! We were finally going to see the end of this multi-part adventure. Of course, readers might wonder why I waited so many months between chapters 2 & 3 in the first place. I'll be honest: I had heard from other players that it wasn't quite ready yet. In fact, it's been a recurring concern with Lockdown in the past - their rooms are very nice once they've been broken in, but the first waves of players act as beta-testers. And since people will obviously play the trilogy in order, Chapter 3 was bound to be the least played of the lot.
Well, I'm glad to report our game proceeded without a single hitch. Granted, it seemed a bit harder, and we required more help than we usually do, but that's not necessarily a bad thing. This being the final chapter, I think the extra struggle was ok - I just wished it had come from having more puzzles, rather than hard-to-figure ones.
I think my real disappointment came from the storyline. I expected a few plot twists and turn before the trilogy ended, but there wasn't much there. In fact, I actually became annoyed at how long some of the cutscenes were, because it felt like they were taking some precious time away. Ah well.
Lessons Learned (or re-learned):


Photo de la salle réelle, tirée du site web
Actual room picture from their website


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
The Time Team Trilogy, Chapter 3
Emplacement:
Lockdown, Ottawa (https://www.lockdownottawa.ca/)
# de joueurs:
2-6 (jouée avec 5)
Durée:
45 min
Salles Multiples:
Contraintes:
Non
Langue:
Anglais
Indices:
Spécial (Donnés sur demande à travers un système automatisé)
Décomptes:
9 verrous, 9 déductions, 11 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Automne 2019
Réussie?
OUI - Un peu plus de 5 minutes restantes - 3 indices utilisés - quête bonus complétée
Verdict:
Enfin! Nous allions finalement conclure cette aventure multi-chapitre. Je suis sûr que mes lecteurs les plus assidus se demanderont pourquoi j'ai attendu si longtemps entre les chapitres 2 et 3. Je vais être honnête: j'avais entendu d'autres joueurs dire qu'elle n'était pas encore tout à fait au point. En fait, c'est un problème qui semble récurrent chez Lockdown - leurs salles sont très biens après quelques ajustements, mais les premières vagues de joueurs se retrouvent souvent à jouer les testeurs. Et puisque les gens vont quasiment toujours jouer les chapitres en ordre, le Chapitre 3 se trouve à être la moins jouée de toutes leurs "salles".
Toujours est-il que j'ai le plaisir d'annoncer que tout s'est déroulé sans la moindre anicroche. D'accord, la salle m'a semblée plus ardue, et nous avons eu plus souvent besoin d'indices qu'à l'habitude, mais ce n'est pas nécessairement une mauvaise chose. Puisqu'il s'agissait du tout dernier chapitre, je crois qu'il allait de soi que ce soit le plus difficile - j'aurais simplement voulu que cette difficulté provienne d'une plus grande quantité d'énigmes, plutôt que des trucs plus incompréhensbiles.
Je crois que ma vraie déception se situe au niveau de l'histoire. Je m'attendais à quelques intrigues et rebondissements avant que la trilogie ne se termine, mais en fin de compte il n'y avait que peu de viande sur l'os. En fait, j'ai même fini par devenir agacé par la longueur de certaines animations, car elle me semblait nous enlèver un temps précieux. Meilleure chance la prochaine fois, j'imagine.
Leçons à retenir (ou à réviser):

No comments:

Post a Comment