Sunday, April 5, 2020

Elements - YouEscape - Remote

"♫ Iiiiiiiiii just want to flyyyyyyy... "


NOTE: I received a special discount on this game.
If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
Elements
Location:
YouEscape, Athens (Greece) (https://www.patreon.com/youescape/posts)
# of Players:
Unlimited (2-4 recommended) (Played with 4)
Duration:
70 min
Multi-Room:
Interface & Controls:
Remote play (Google Hangouts), Shared documents (Google Drive), Webcrumbs
Language:
English
Hints:
2 (Delivered in person, by our host)
Tally:
2 Locks, 13 Deductions, 11 Tasks
Official Description:
The expedition was a failure. You are poisoned and lost in a vast dense forest. The rest of your team is unconscious. You have to act fast if you wish to avoid their fate.
Played in:
Spring 2020
Made it?
YES - With about 15 minutes left - 1 hint used
Verdict:
For my second month as a YouEscape Patreon subscriber, Nick offered me a "bonus" game session. I took that opportunity to have even more people try YouEscape, inviting some fellow bloggers to give it a try. Interestingly, as I tried convincing people to join me, I felt I had to go through the exact same patterns as the first time. I didn't want to oversell the experience, explaining that it was more like a remote pop-up game than a remote room, that it might not be as visually impressive, etc. Yet once we were done, I felt so... pleased. Excited. Just like after playing a really nice room. I guess Nick's particularly good at leveraging the tools he does have access to, coming up with clever and entertaining puzzles. That does compensate for lackluster finish of the game, at least in my opinion. Keep 'em coming!
Lessons Learned (or re-learned):


Montage photo tirée du descriptif
Photo set from the official blurb


NOTE: J'ai reçu un rabais spécial pour cette salle.
Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
Elements
Emplacement:
YouEscape, Athènes (Grèce) (https://www.patreon.com/youescape/posts)
# de joueurs:
Illimité (2-4 recommandés) (jouée avec 4)
Durée:
70 min
Salles Multiples:
Interface et contrôles:
Jeu à distance (Google Hangouts), Documents partagés (Google Drive), Piste web
Langue:
Anglais
Indices:
2 (Donnés en personne, par notre hôte)
Décomptes:
2 verrous, 13 déductions, 11 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Printemps 2020
Réussie?
OUI - Environ 15 minutes restantes - 1 indice utilisé
Verdict:
Pour mon second mois en tant qu'abonné Patreon de YouEscape, Nick m'a offert une session de jeu "bonus". J'ai profité de cette opportunité pour faire essayer YouEscape à plus de gens, en invitant quelques amis blogueurs à en faire l'essai. Ce faisant, j'ai remarqué un truc intéressant: plus j'essayais de recruter des partenaires, plus je répétais les mêmes "patterns" que pour ma première session. En effet, je ne voulais pas "survendre" l'expérience de jeu, et j'insistais sur le fait qu'elle s'apparente plutôt à un jeu temporaire qu'à un jeu en salle, avec l'apparence qui va avec, ainsi de suite. Pourtant, à la fin de la session de jeu, j'étais presque... euphorique. Tout comme on se sent après avoir joué une très bonne salle. Je crois que Nick est particulièrement doué pour tirer profit des outils à sa disposition, et en concevoir des énigmes originales et divertissantes. Celles-ci compensent pour le manque occasionnel d'esthétisme, du moins à mon avis. On va en reprendre, siouplaît!
Leçons à retenir (ou à réviser):

L'état initial du jeu
The game initial state

No comments:

Post a Comment