Friday, September 25, 2020

Exit Stage Left - CU Adventures in Time - Remote [Temporary]

"♫ Get the bow going! "


If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
Exit Stage Left
Location:
Pygmalion, Urbana (Illinois) (https://thisispygmalion.com/exitstageleft/)
# of Players:
1-6 (Played with 5)
Duration:
30 min
Multi-Room:
Interface & Controls:
Remote play (Zoom)
Language:
English
Hints:
Special (Delivered in person, by your in-game avatar)
Tally:
6 Locks, 20 (!) Deductions, 16 Tasks
Official Description:
There’s been a disappearance, and you only have 30 minutes to solve the case! Exit Stage Left is a new live-action game that blends immersive theater and escape room style puzzles! In this exclusive Pygmalion performance, teams of up to 6 players will join a Zoom session to guide a pair of private detectives through a series of puzzles, traps, and other challenges.
Played in:
Fall 2020
Made it?
YES - With about 3 minutes left - no hint used
Verdict:
The introduction video
La vidéo d'introduction

I hadn't really heard about the Pygmalion Festival before this... and to be bluntly honest, I still feel like I know Jack Squat about it. 🤨 Really, I've looked around the web site, and clearly it's a festival, and it's in Illinois, and this year it went all-digital, like so many other events, but I still struggle to picture what the festival is about. Oh well.
I really had no idea what to expect, given that 1) it was a free-but-donations-welcome game, and 2) I only heard about this through some enthusiasts mentioning they had some open spots. I was in a for a pleasant surprise, though. The game was both fun, fast-paced, and original.
In the first part of the game (told you it was fast-paced), you would guide a detective entering the Station Theater, in search of his/her missing partner. Then, having found said partner, you have to guide him/her so that he/she escapes and solves the initial mission: finding Sudan Archives' stolen violin. The really interesting bit about that second part was that it was linear in a very literal sense: the avatar and the game camera would keep scrolling from one end to another, encountering puzzles along the way. I've been frustrated by some of the more "experimental" games in the past, but this one felt fun & fresh all the way through.
Lessons Learned (or re-learned):



Flavor pictures from their website
Photos thématiques tirées du site web


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
Exit Stage Left
Emplacement:
Pygmalion, Urbana (Illinois) (https://thisispygmalion.com/exitstageleft/)
# de joueurs:
1-6 (jouée avec 5)
Durée:
30 min
Salles Multiples:
Interface et contrôles:
Jeu à distance (Zoom)
Langue:
Anglais
Indices:
Spécial (Donnés en personne, par votre avatar en jeu)
Décomptes:
6 verrous, 20 (!) déductions, 16 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Automne 2020
Réussie?
OUI - Environ 3 minutes restantes - aucun indice utilisé
Verdict:
The game starts LITERALLY outside
Le jeu commence - littéralement - à l'extérieur

Je n'avais jamais entendu parler du festival Pygmalion avant ceci... et pour être tout à fait franc, j'ai encore l'impression de ne pas en avoir entendu parler. 🤨 Je le dis en toute candeur: j'ai visité le site web, et il s'agit clairement d'une sorte de festival, et c'est en Illinois, et cette année, comme bien d'autres, ils ont monté un événement 100% numérique, mais j'ai encore du mal à figurer ce qu'on y célèbre, au juste. Eh ben.
Je ne savais pas non plus à quoi m'attendre, puisque 1) ce jeu était gratuit-mais-les-dons-sont-bienvenus, et 2) je n'en avais entendu parler que par une poignée d'accros mentionnant qu'il leur restait des places. J'ai eu droit à belle surprise, finalement. Le jeu était amusant, dynamique, et original.
Dans la première partie du jeu (je vous l'ai dit, il s'y passe beaucoup de choses), vous deviez guider un(e) détective se rendant au Station Theater, à la recherche de son/sa partenaire disparu(e). Ensuite, après avoir trouvé le/la partenaire en question, vous alliez devoir le/la guider pour l'aider à s'échapper et à compléter sa mission d'origine: retrouve le violon volé de Sudan Archives. Ce que j'ai trouvé particulièrement intéressant avec cette seconde partie était qu'elle était linéaire au sens propre du terme: l'avatar, ainsi que la caméra de jeu, défilait d'un bout de la salle à l'autre, rencontrant des énigmes en cours de route. J'ai déjà été agacé par certains jeux plus "expérimentaux" dans le passé, mais celui-ci nous a semblé original et amusant du début à la fin.
Leçons à retenir (ou à réviser):

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