Tuesday, July 9, 2019

Escape The RMS Titanic - Houdini's - Southampton

"♫ Whereeeeeeever you aaaaaaare... "


If you're not familiar with my reviews, click here for some notes and definitions...
Room name:
Escape the RMS Titanic
Location:
Houdini's Escape Room Experience, Southampton (https://www.houdinisescape.co.uk/)
# of Players:
4-7 (Played with 6)
Duration:
90 min
Multi-Room:
Yes
Constraints:
Yes
Language:
English
Hints:
Unlimited (Delivered via a provided walkie-talkie)
Tally:
14 Locks, 16 Deductions, 18 Tasks
Official Description:
On April 10th 1912 the largest ship ever build left Southampton on her maiden voyage. She was called the ship of dreams, transporting people to New York in the height of luxury. Just 4 days into the journey disaster struck as she collided with an iceberg.
On board, as first class passengers, with the impending doom; what would you do to escape the ill-fated ship?
Played in:
Summer 2019
Made it?
YES - With a little over 35 minutes left - 3 hints received
Verdict:
Our very last night in England was spent in Southampton, a port city with a few claims to fame, including being the city from which the Titanic left for its unfinished maiden voyage. It's no surprise that an Escape Room company would try to leverage that. What's really interesting about Houdini's Escape Room's "Escape The RMS Titanic" is that it is "TripAdvisor's #1 Escape Room". Now, anyone who's vaguely familiar with ER reviews on TripAdvisor will realize that this really doesn't say much, as this meme from Room Escape Artist points out. But hey, the room also got some positive reviews from UK websites, so why not have a look?
As it turns out, the room has a lot going for it. It sprawls over several rooms (well, "cabins"), it looks fairly realistic (except for lack of motion, I guess) and proposes a few tasks I had never performed before (something I always appreciate after playing so many rooms). There are many references to real-life details in the puzzles, to the point where Titanic experts would probably be able to circumvent a puzzle or two.
Yet, having said all that... we managed to get out of this 90-minute room in less than an hour - and that included having to deal with a fight strong family disagreement at some point. 😦 Our hostess was adamant that our impressive performance had wowed her, especially considered we got out with "no hint". (She actually called us three times to give us some pointers, but she thought of those as "half-hints". I don't agree, which is why I listed them above. 😉) She did mention, though, that player teams seemed to have improved as of late. Perhaps ER players are genuinely getting better, which in turns means that success rate of older rooms will go up?
Lessons Learned (or re-learned):


Photo thématique tirée du site web
Flavor picture from their website


Si vous n'êtes pas un habitué de ce blog, cliquez ici pour quelques explications et définitions...
Nom de la salle:
Escape The RMS Titanic
Emplacement:
Houdini's Escape Room Experience, Southampton (https://www.houdinisescape.co.uk/)
# de joueurs:
4-7 (jouée avec 6)
Durée:
90 min
Salles Multiples:
Oui
Contraintes:
Oui
Langue:
Anglais
Indices:
Illimités (Donnés via un walkie-talkie fourni)
Décomptes:
14 verrous, 16 déductions, 18 tâches
Description officielle:
(Voir version anglaise)
Jouée durant:
Été 2019
Réussie?
OUI - Un peu plus de 35 minutes restantes - 3 indice reçus
Verdict:
Notre toute dernière soirée en sol anglais s'est déroulée à Southampton, une ville portuaire reconnue, entre autres, pour avoir été l'endroit où le Titanic a été construit, et d'où il a quitté l'Angleterre pour son seul et unique voyage. On pouvait donc s'attendre à ce que des entreprises locales en tire parti. Ce que je trouvais vraiment intéressant de "Escape The RMS Titanic" est que Houdini's Escape Room se targue d'être l'Escape Room la plus populaire sur TripAdvisor. Quiconque a de l'expérience avec les critiques de jeux d'évasion sur TripAdvisor se doutera que le titre n'a pas une grande valeur, comme en témoigne cette blague de Room Escape Artist. Néanmoins, j'en avais aussi lu du bien sur des sites britanniques, alors pourquoi ne pas aller y jeter un oeil?
En fin de compte, le jeu a beaucoup de choses en sa faveur. Il couvre plusieurs pièces (ou plutôt "cabines", dans ce cas-ci), semble plutôt réaliste (si ce n'est de l'absence de mouvement) et propose quelques tâches que je n'avais jamais rencontré auparavant (chose que j'apprécie toujours, vu le nombres de salles auxquelles j'ai joué). Les énigmes incluent plusieurs petits détails tirés des faits réels, au point où des experts sur le sujet pourront sans doute éviter une énigme ou deux.
Tout ceci étant dit... nous sommes parvenus à nous échapper de cette salle de 90 minutes en moins d'une heure - et cette période de temps inclus même une dispute mésentente familiale. 😦 Notre hôtesse ne cessait de dire à quel point notre performance l'avait impressionnée, d'autant plus que nous avions complété le jeu "sans indice". (Elle nous a elle-même contacté pour nous donner quelques indications, mais considérait celles-ci comme des "demi-indices". Je ne suis pas vraiment d'accord, alors je les ai compté ci-dessus. 😉) Elle a quand même mentionné que les joueurs semblaient performer de mieux en mieux dernièrement. Peut-être que les amateurs de jeux d'évasion deviennent de plus en plus aguerris, ce qui veut dire que le taux de succès des salles plus anciennes va aller en s'améliorant?
Leçons à retenir (ou à réviser):

No comments:

Post a Comment